Deca, odrasli, nastavnice, roditelji, učitelji, matematičarke, plesači, umetnici ljudi različith interesovanja istražuju matematičke ideje ovog maja i dele ih. Na TikToku plešemo u izazovu #tačkapravaravanchallenge, na sajtu m3.rs se igramo matematičkim eksponatima, uestvujemo na naučnim kafeima i gledamo filmove. Sada smo pripremili još tri radionice namenjene deci ali i odraslima koji nisu zaboravili da se zabavljaju, još jedan naučni kafe i brojna predavanja.
Centar za promociju nauke u saradnji sa Matematičkim institutom SANU organizuje, devetu godinu zaredom, najveću nacionalnu naučnopopularnu manifestaciju pod nazivom M3 – Maj mesec matematike, od 7. maja do 1. juna. Prvi put u virtuelnom prostoru. Tema ovogodišnje manifestacije „Matematika u pokretu“ podrazumeva istraživanje matematičkih postavki pomoću različitih čula, kretanja i interakcije sa svetom koji nas okružuje. Ovo je ujedno i jedinstvena prilika da napravimo osvrt na trenutno stanje smanjenih interakcija i ograničenog kretanja. Kao i prethodnih godina, cilj nam je da prikažemo značaj matematike, njenu svestranost, povezanost sa drugim naukama kao i da probudimo istraživački duh koji se krije u svakom od nas.
Virtuelni Maj mesec matematike nosi sa sobom nove vibracije, neverovatnu maštu i inspirativne priče za sve koji vole matematiku ali i za one koji će je tek zavoleti!
RADIONICA: ZAPLEŠI I ZDATAK REŠI
Da li ste se nekada zapitali da li je moguće razvijati matematička znanja kroz ples? Naša misija je da rešavanje algebarskih izraza i jednačina prebacimo sa papira na plesni podijum. Zato ćemo se voditi parolom „Zapleši i zadatak reši!“ – matematika će biti put za otkrivanje plesne koreografije!
Preporučeni uzrast: od 1. do 4. razreda osnovne škole.
Format: niz interaktivnih zadataka; deca mogu samostalno da rade, mlađi uzrast uz pomoć odraslih.
Trajanje: 30 minuta.
DA RADIONICA POČNE KLIKNITE OVDE.
RADIONICA: KONAC ZA ZUBE KAKVO ČUDNO MATEMATIČKO KLATNO
Šta je to zajedničko za jednu ljuljašku, metronom ili veliki bokserski džak? Šta su to oscilacije i čemu nam to služi period oscilovanja? Iskoristimo kanap, konac za zube ili običnu pertlu da napravimo svoje matematičko klatno i proverimo konačne brojke – jesu li one baš onakve kakve jednačine predviđaju?
Preporučeni uzrast: od 5. do 8. razreda osnovne škole.
Format: niz interaktivnih zadataka; deca mogu samostalno da rade.
Trajanje: 45 minuta.
DA RADIONICA POČNE KLIKNITE OVDE.
RADIONICA: NAPRAVI SVOJU POKRETNU SKULPTURU
Zaranjamo u svet automata – pokretnih skulptura koje uz pomoć matematike oživljavaju! Upoznaćemo poluge i zupčanike koji okretanje ručice pretvaraju u raznolike pokrete. Hajde da naučimo nešto o osnovama mehanike i napravimo pticu koja maše krilima ili brod koji se bori sa talasima! Kada savladate ove principe, moći ćete da napravite šta god poželite!
Preporučeni uzrast: od 5. do 8. razreda osnovne škole i srednja škola.
Format: niz interaktivnih zadataka; deca mogu samostalno da rade.
Trajanje: 60 minuta.
DA RADIONICA POČNE KLIKNITE OVDE.
DA PREUZMETE ŠABLONE ZA PRAVLjENjE AUTOMATA KLIKNITE OVDE.