Centar za stručno usavršavanje Kruševac, Balkanska 63/V, 37000 Kruševac
Koordinator
Danijela Simonović
Autor
Danijela Simonović, Mirjana Zlatanović
Opšti ciljevi
Poboljšanje kvaliteta nastave povećanjem stepena kompetencija nastavnika za podršku razvoja ličnosti učenika unapređenjem odnosa sa učenicima
Specifični ciljevi
Upoznavanje sa različitim savremenim teorijama komunikacije; Primena uspešnog načina komuniciranja sa učenicima; Pružanje podrške učenicima u konfliktima
Sadržaj i
aktivnosti
1.Teorijski uvod – savremene teorije komunikacije. 2. Upoznavanje sa teorijom ličnosti Karla Rodžersa i njenom primenom u komunikaciji sa učenicima. 3. Upoznavanje sa komunikacijskim prozorom Tomasa Gordona. 4. Praktična primena komunikacijskog prozora. 5. Sticanje uvida u sopstveni način verbalne komunikacije sa učenicima. 6. Upoznavanje sa 12 zastoja u verbalnoj komunikaciji sa učenicima. 7. Upoznavanje sa tehnikama za prevazilaženje 12 zastoja u verbalnoj komunikaciji. 8.Upoznavanje sa višestrukom primenom tehnike aktivnog slušanja. 9. Praktična vežba prezentovanih tehnika. 10. Upoznavanje sa nedostacima dva uobičajena načina rešavanja sukoba na relaciji učenik–nastavnik. 11. Upoznavanje sa karakteristikama i primenom šest koraka u rešavanju sukoba na relaciji učenik–nastavnik. 12. Praktična primena šest koraka u rešavanju sukoba na relaciji učenik–nastavnik. 13. Upoznavanje sa sukobom vrednosti na relaciji učenik–nastavnik i mogućnostima uspešnog rešavanja.